رنگ حساس به دما

نسل جدید قوطی های نوشابه

شرکت کوکاکولا با هدف ایجاد تجربه متفاوت برای مشتریان، در طراحی جدید قوطی های نوشابه های Coke, Coke Zero, Sprite و Fanta از رنگ های حساس به دما استفاده کرده است نتیجه همکاری شرکت کوکاکولا با شرکت های Crown Bevcan Europe و Middle East Chromatic Technologies Inc ایجاد تصاویر گرافیکی و پیغام های متفاوت در هنگام نوشیدن یک قوطی نوشابه است.

رنگ های حساس به دما نوع خاصی از مرکب ها هستند که با تغییر دما تغییر رنگ می دهند در قوطی های کوکاکولا نیز زمانی که قوطی سرد است رنگ های اولیه ظاهر می شوند و وقتی که نوشابه مصرف می شود دمای داخل قوطی تغییر کرده و در نتیجه یکی از این رنگ ها حذف می شود و رنگ های ثانویه ظاهر می شوند. این تکنولوژی باعث می شود سه تصویر متغیر ایجاد شود، درواقع علاوه بر تصویر اصلی، یک تصویر سرد و یک تصویر در زمان نوشیدن ایجاد می شود که بهترین روش برای تولید پیغام های متغیر است.

کوکاکولا مجموعه بزرگی است و برندهای متنوعی دارد این شرکت بزرگ از این روش چاپ قوطی برای برندهای متنوع خود در صنعت نوشیدنی های گازدار استفاده کرده است. در این روش نوین چهار پیغام مورد استفاده قرار گرفته است، یک پیغام برای همه برندها تا بتواند با مصرف کنندگان به روش منحصر به فرد و جالب ارتباط برقرار کند. تصویر یک فرد یا یک جانور با شخصیت کارتونی بر روی قوطی ها طراحی شده است که صحبت های آن ها در یک حباب ظاهر می شود. به کمک رنگ های حساس به دما، در هنگامی که قوطی سرد است تصویر نمایان می شود. یک کد QR پایین این تصاویر تعبیه شده است که به یک ویدئو لینک مرتبط می شود و باعث افزایش ترافیک وب سایت برندها می شود. این روش اولین نمونه استفاده از رنگ های حساس به دما به صورت تجاری است.

 

ترجمه از سایت:

https://www.packagingstrategies.com/articles/90283-coca-cola-using-thermochromic-reveal-ink-on-cans


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *